Rutine Dayalı İletişim İşlevleri Müdahale Programı, erken çocukluk döneminde bulunan iletişim müdahalesine gereksinim duyan tüm çocuklarda doğal iletişim rutinlerini oluşturmayı ve iletişim amacını geliştirmeyi hedefleyen odaklı bir müdahale programıdır.
RUDİL, özel eğitim alanında çalışan Türk araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. RUDİL öğretim unsurları bakımından Doğal Davranışsal Gelişimsel Müdahale Yaklaşımına dayalı bir odaklı müdahaledir.
Videoyu oynat
RUDİL Amacı?
Rutine Dayalı İletişim İşlevleri Müdahale Programı, erken çocukluk döneminde bulunan iletişim müdahalesine gereksinim duyan tüm çocuklarda doğal iletişim işlevlerinin kullanımını geliştirmeyi amaçlamaktadır.
RUDİL’in Özellikleri
Dil gelişimi odaklı müdahaledir Rutin temelli iletişim amacını ifade etmeyi güçlendirir.
4 Rutin, 19 strateji ile 28 iletişim amacını hedefler.
Türk araştırmacılar tarafından uygulamacı ve ebeveynler için geliştirilmiştir.
Çok sayıda değerlendirme ve eğitim örneklerini içerir.
RUDİL’in hedef kitlesi?
Rutine Dayalı İletişim İşlevleri Müdahale Programı, söz öncesi dönemi ve tek sözcük dönemini hedefleyen Otizm Spektrum Bozukluğu ve gelişimsel yetersizliği olan çocukların iletişim gelişimlerinin desteklemeyi hedeflemektedir.
RUDİL Eğitimine Kimler Katılabilir?
Ebeveynler
İlgili uzmanlar
Eğitimciler
İlgili alanlarda eğitim alan lisans öğrencileri
RUDİL Rutinleri
4 RUTİN
Sosyal Duyusal Rutinler
Nesneli Rutinler
Sembolik Oyun Rutinleri
Tekrarlı Resimli Kitaba Bakma
RUDİL Stratejileri
Rutine Dayalı İletişim İşlevleri Müdahale Programı’nda stratejiler dört grup şeklinde ele alınmıştır. Bunlar; ortak katlımı sağlayan stratejiler, iletişimi destekleyici/teşvik edici stratejiler, iletişimi yönlendirici stratejiler ve doğal sonuç sağlayan stratejilerdir.