KİTAPLAR

Kitap 1
Programa Bakış

Kitap 1, RUDİL’in dayandığı yaklaşım, RUDİL’in hedef grubu, iletişim işlevlerinin tanıtımı ve örneklendirilmesi, iletişim işlevlerinin sırası, RUDİL’in özellikleri, programın amaçları programın içeriği ve programın kullanımından oluşmaktadır.

Kitap 2
Rutinler ve Stratejiler

Kitap 2, iki ana bölümden oluşmaktadır. Bunlar; rutinler ve stratejilerdir. Rutinler bölümünde; rutinlerin özellikleri, amaçları, işlevleri, çeşitleri, örnekleri, uygulama önerileri ve rutin kurma ve sürdürmede davranış yönetimi yer almaktadır. Stratejiler bölümü ise RUDİL’de yer alan her bir strateji; nedir, ne işe yarar, ortam nasıl düzenlenir, hangi stratejilerle birlikte kullanılır, nasıl uygulanır, uygularken dikkat edilecekler ve rutin bağlamda örnek uygulama başlıkları altında açıklanmıştır.

Kitap 3
Değerlendirme ve Müdahaleyi Planlama

Kitap 3 değerlendirme ve müdahaleyi planlama olmak üzere iki ana bölümden oluşmaktadır. Değerlendirme bölümünde önce değerlendirme teknikleri açıklanmıştır. Daha sonra ebeveynden bilgi toplama araçları ve çocuktan veri toplama araçları olmak üzere iki başlık altında değerlendirme araçları kayıt çizelgeleri ile birlikte verilmiştir. Müdahaleyi planlama bölümü; amaçlar, öğretim amaçlarının seçimi için rehber ve amaç seçim rehberi örneği bölümlerinden oluşmaktadır.

Kitap 4
Öğretim Planları

Kitap 4, her bir iletişim işlevine örnek oluşturacak şekilde öğretim planlarından oluşmaktadır. Örnek öğretim planları ile rutin bağlamlarda stratejilerin kullanımı ile iletişim işlevleri çeşitlerini, sıklığını ve biçimini nasıl geliştirileceğine rehber olacak bir kitaptır.